Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

Η επιστροφή των αγγέλων.

Άγγελοι, ποιοί είναι, τι κάνουν, πως μπορούμε να τους καλέσουμε.





Όταν μιλάμε καμιά φορά γύρω απο άλλα παράξενα όντα διαφορετικά του ανθρώπου, συνηθίζουμε να τα φανταζόμαστε έξω απο τον πλανήτη μας, μακριά απο τη γή, ίσως σε άλλους γαλαξίες μακρινούς. Γι' αυτό το λόγο, όταν μιλούμε γι' αυτά τα πιθανά όντα μεταχειριζόμαστε τον όρο alien - μια λέξη αγγλική που σημαίνει "αλλοδαπός, ξένος". Αποκλείουμε να υπάρχουν τέτοια όντα στη γή, απλώς επειδή η επιστήμη δεν έχει ακόμη αποδείξει την ύπαρξή τους. Όμως εδώ συμβαίνει ό,τι και στην έρευνα εξωγήινων όντων. Δηλαδή οι επιστήμονες δεν ψάχνουν, ούτε και είναι ανοιχτοί σε κάτι πραγματικά alien, αλλά μόνο σε ό,τι είναι οικείο και γνωστό.
Ας εξηγηθούμε. Εμείς οι άνθρωποι εύκολα θα δεχόμαστε κάποια άγνωστα έως τώρα όντα με δυό ή τρία κεφάλια, με πολλά χέρια ή πόδια, ή με κεραίες αντί για κεφάλι, αλλά όχι κάτι αληθινά αφάνταστο. Τι θα λέγαμε, για παράδειγμα, για όντα που δεν έχουν καθόλου σώμα ή μορφή ; Ίσως να εφευρίσκαμε κάποια μορφή επικοινωνίας, αλλά η απουσία μορφής θα μας προκαλούσε σοκ. Είναι απλό : ο άνθρωπος ψάχνει για κάτι γνωστό - ακόμη κι αν αυτό είναι αξιοπερίεργο - και όχι για κάτι αληθινά άγνωστο. Όμως οι παραδόσεις όλων των λαών, καθώς και πολλοί απο τους σοφούς του παρελθόντος, όπως ο Σωκράτης ή ο Νουμάς, ο νομοθέτης της αρχαίας Ρώμης, μιλάνε θετικά και δίχως καμιά αμφισβήτηση για την συνύπαρξη ανθρώπων και alien, γιατί η λέξη αυτή προέρχεται απο τη λατινική alius που σημαίνει απλώς "άλλος". Φαίνεται όμως πως για αρκετούς αιώνες, αυτά τα όντα είχαν αποσυρθεί απο το προσκήνιο και δεν καταδέχονταν να έλθουν σε επαφή με τους ανθρώπους - ίσως γιατί η ανθρωπότητα διανύει ένα νέο μεσαίωνα. Τώρα όμως έχουμε ενδείξεις ότι προσπαθούν να αποκαταστήσουν την επικοινωνία, επαναφέροντας εκείνη την θαυμαστή αρμονία "θεών τε ανθρώπων" της Χρυσής Εποχής στην αρχαιότητα.



Δεν έχει περάσει πολύς καιρός απο τότε που οι άγγελοι μάζευαν σκόνη στις χριστουγεννιάτικες κάρτες. Αν εξαιρέσουμε την χριστιανική παράδοση για τον φύλακα-άγγελο, ο σύγχρονος δυτικός άνθρωπος, παρ' όλο που θεωρεί τον εαυτό του ανοιχτόμυαλο, χλευάζει την ιδέα ότι οι άγγελοι μπορεί να είναι αληθινοί.
Ωστόσο, παρά τον προσανατολισμό μας στις επιστήμες και τις μηχανές, η Νέα Εποχή που ανατέλλει έχει ανανεώσει το ενδιαφέρον των ανθρώπων στα πνευματικά ζητήματα. Αναζητούμε τρόπους να πλησιάσουμε τον Θεό και τα υπερανθρώπινα όντα. Πάνω σε αυτό, η αρχαία ελληνική και ευρωπαϊκή μυθολογία, καθώς και η χριστιανική παράδοση, προσφέρουν ένα μεγάλο βοήθημα, τον άγγελο, του οποίου ο ρόλος (όπως συνέβαινε με τον Ερμή που μεσολαβούσε ανάμεσα στους δύο κόσμους) είναι να συνδέει το βασίλειο της γής με το βασίλειο του ουρανού. Οι άγγελοι μεταφέρουν τις προσευχές των ανθρώπων στο Θεό και αντίστοιχα πιστεύεται ότι εκτελούν το θέλημά Του.
Απο ιστορική σκοπιά, ο άγγελος είναι ένα υβρίδιο, που προέκυψε απο τη διασταύρωση των υπερφυσικών οντοτήτων της θρησκείας των λαών που κατοικούσαν στην ανατολική λεκάνη της Μεσογείου - Βαβυλώνιων, Περσών, Αιγυπτίων, Σουμερίων και Ελλήνων. Η δημοφιλής εικόνα τους ως ουράνιων αγγελιαφόρων απαντάται μόνο στις μονοθεϊστικές θρησκείες, οι οποίες διαιρούν το σύμπαν σε Ουρανό, Γη και Κάτω κόσμο, και οι οποίες προϋθέτουν την ύπαρξη μαντατοφόρων που πηγαινοέρχονται ανάμεσα στις ξεχωριστές αυτές περιοχές. Αυτός ο συγκεκριμένος τύπος αγγέλου έχει τις ρίζες του στην ζωροαστρική πίστη που επικρατούσε στην Περσία και από κει μεταδόθηκε στον Ιουδαϊσμό, τον Χριστιανισμό και το Ισλάμ.
Η ίδια η λέξη άγγελος είναι ελληνική και μέσω της λατινικής απόδοσής της (angelus) πέρασε στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές γλώσσες. Είναι όμοια με την περσική λέξη angaros, που σημαίνει μαντατοφόρος ή απεσταλμένος.



Υπερφυσικά φτερωτά πλάσματα

Εικόνες υπερφυσικών φτερωτών πλασμάτων έχουν βρεθεί στην αρχαία Μεσοποταμία και Σουμερία. Οι Ασσύριοι είχαν τα karibu (απ' όπου προέρχεται η λέξη "χερουβείμ"), τα οποία ήταν θηριώδη φτερωτά κτήνη με ζωώδη αλλά και ανθρώπινα χαρακτηριστικά. Ο ρόλος του αγγέλου ως προστάτη πρέπει να ξεκίνησε απ' αυτούς τους μακρινούς προγόνους που δρούσαν σαν φύλακες των ναών στη Βαβυλώνα και την Σουμερία.
Οι αρχαίοι Έλληνες συνεισέφεραν σημαντικά στις γνώσεις μας για τους αγγέλους με τους θεούς τους, όπως ήταν ο Ερμής, ο φτερωτός αγγελιοφόρος. Ο Ερμής συχνά θεωρείται ότι είναι η πηγή απ' όπου προήλθε ο αρχάγγελος Μιχαήλ. Άλλωστε πολλοί απο τους ελληνικούς θεούς μετατράπηκαν σε αγγέλους απο την Εκκλησία, σε μια προσπάθεια προσηλυτισμού των Εθνικών. Οι πρόγονοί μας είχαν επίσης τους δαίμονες, πνεύματα που είχαν καλή ή κακή επιρροή στους ανθρώπους. Για παράδειγμα οι Σειρήνες, που γήτευαν και πλάνευαν τους ταξιδιώτες, ήταν φτερωτά πλάσματα. Απο την άλλη μεριά, οι Νύμφες, οι οντότητες των σπηλαίων και των ποταμών, ήταν θεές της υγείας και ενέπνεαν προφητική δύναμη. Είναι γνωστές επίσης οι Ερινύες, οι φύλακες της ανθρώπινης ζωής, οι οποίες όταν διαπραχθεί φόνος ζητούν εκδίκηση.
Ο Σωκράτης μιλούσε συχνά για το περίφημο δαιμόνιό του, το οποίο τον καθοδηγούσε σε όλη τη ζωή και του ψιθύριζε συνεχώς μέσα στο αυτί του. Εδώ πρέπει να κάνω την διευκρίνιση ότι η αρχαία λέξη δαίμων σήμαινε τον δαϊμονα, δηλαδή τον ειδήμονα, που λέμε σήμερα, αυτόν που είναι γνώστης. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, αυτόν που είναι γνώστης των θείων πραγμάτων. Έτσι, ενώ ακόμη και οι φοβερές Ερινύες μετατράπηκαν με τον καιρό στην αρχαία Ελλάδα στις Ευμενίδες, οι οποίες προστάτευαν τους ανθρώπους και τη χώρα, με την επέμβαση του Χριστιανισμού, οι δαίμονες εξελίχθηκαν σε όργανα του κακού, σε πραγματικούς διαβόλους, χάνοντας σταδιακά την καλοκάγαθη φύση τους.
Απο την άλλη μεριά, οι Άριοι που ήρθαν στην Ινδία και την Περσία γύρω στο 2.500 π.χ., πίστευαν στους ντεβά (η λέξη σημαίνει λαμπεροί), που ήταν θεότητες κατώτερες απο τον ανώτατο θεό τους, τον Diaus. Ίσως από αυτούς να κληρονόμησαν οι άγγελοι το πιό έντονο χαρακτηριστικό τους - την ικανότητα να λάμπουν και να ακτινοβολούν φώς. Άλλωστε, η κατάληξη "-ηλ", που είναι τόσο συνηθισμένη στα ονόματα των αγγέλων (Γαβριήλ, Μιχαήλ), σε αρκετές γλώσσες σημαίνει λαμπερός ή ακτινοβόλος.
Οι ντεβά συμπεριλήφθηκαν στους Βέντα, όπως ονομάζεται η αρχαία Αγία Γραφή των Ινδουιστών. Στα ιερά αυτά κείμενα απεικονίζονται με ιεραρχική (αν και ακόμη πολυθεϊστική) διάταξη. Σύμφωνα με τα κείμενα των Βέντα, οι ντεβά υπήρχαν σε τρείς κόσμους - τη Γή, τον Ουρανό και ένα πνευματικό βασίλειο που βρισκόταν ενδιάμεσα. Ήταν στενά ευθυγραμμισμένοι με τα στοιχεία της φύσης - φωτιά, νερό, γή και αέρα - τα οποία θεωρούνταν εκφράσεις της ύπαρξής τους. Στους ντεβά του νερού, για παράδειγμα, είχε ανατεθεί ο θηλυκός ρόλος του τροφοδότη ή συντηρητή όλων των ζωντανών υπάρξεων.
Οι ντεβά βρήκαν επίσης τον δρόμο τους στον Ζωροαστρισμό, τη θρησκεία που ιδρύθηκε απο τον προφήτη Ζωροάστρη (Ζαρατούστρα) τον 6ο αιώνα π.Χ. στην Περσία. Απο εκεί οι ντεβά εξελίχθηκαν σε αγγέλους. Με την ίδρυση αυτής της μονοθεϊστικής θρησκείας, ο Ζωροάστρης απέρριψε τον πανθεϊσμό των Ινδουιστών και πρόσφερε αντ' αυτού μια μόνο, ανώτατη θεότητα, τον Άχουρα Μάσδα, που είναι εμπλεγμένος σε μια αιώνια πάλη ενάντια στο κακό, που το εκπροσωπούσε ο αντίπαλος του Αχριμάν. Σε αυτή την πάλη, ο Μάσδα βοηθιέται απο τις καλές πράξεις των ανθρώπων. Βοηθιέται επίσης απο επτά αρχαγγέλους,  τους Αμέσα Σπέντα, που είναι βασικά οι παλιοί θεοί της Βαβυλώνας και της Ασσυρίας ανανεωμένοι σε ρόλους που ταιριάζουν περισσότερο σε μια μονοθεϊστική θρησκεία.
Οι Αμέσα Σπέντα αντιπροσωπεύουν τις έννοιες της σοφίας, της αλήθειας, της αθανασίας, της επάξια καλής τύχης, της ευλαβικότητας, της σωτηρίας και της υπακοής. Κάθε άγγελος δρα επίσης σαν ο φύλακας κάποιου πράγματος - της φωτιάς, για παράδειγμα. Οι Γιαζάτα είναι μια άλλη τάξη αγγέλων στο Ζωροαστρισμό. Όπως και οι ντεβά πριν απο αυτούς, κυβερνούν τα στοιχεία της φύσης. Το είδος αγγέλων του Ζωροαστρισμού επικράτησε και κληροδοτήθηκε στον Ιουδαϊσμό, τον Χριστιανισμό και τελικά τον Ιουδαϊσμό. Οι malaika του Ισλαμισμού (που σημαίνει πάλι αγγελιαφόροι) είναι ανδρόγυνα όντα φταγμένα απο φως που δρούν σαν φύλακες των ανθρώπων.

Archangel Michael:

Η μορφή των αγγέλων

Πως μπορούμε να αναγνωρίσουμε τους αγγέλους ; Η ουσία (ή μάλλον η έλλειψη χειροπιαστής ουσίας) των αγγέλων έχει συζητηθεί και αμφισβητηθεί σε όλους τους αιώνες. Μερικοί υποθέτουν ότι οι άγγελοι δεν είναι τίποτε άλλο παρά η εκδήλωση φυσικής ενέργειας και αν μας φαίνεται οτι είναι ορατοί και έχουν μορφή, αυτό οφείλεται στο οτι τους βλέπουμε με το εσωτερικό μάτι και προβάλλουμε πάνω τους μια ορατή ανθρώπινη μορφή, που είναι εντελώς υποκειμενική.
Ο Θωμάς ο Ακυινάτης, ο Ιταλός θεολόγος και άγιος των μεσαιωνικών χρόνων, ο οποίος είχε υποστεί ισχυρή επίδραση απο τον Αριστοτέλη, στο έργο του Summa Theologiae (Σύνοψις Θεολογική) διακήρυξε ότι οι άγγελοι είναι πνεύματα χωρίς ουσία. Είναι καθαρές μορφές σκέψης, δίχως σωματική έκφραση. Μπορούν όμως να έχουν ένα φυσικό σώμα, αν το επιθυμούν και αν αυτό κάνει ευκολότερη τη δουλειά τους.
Με τις απόψεις του Θωμά του Ακυινάτη, που σε πολλά σημεία εξακολουθούν να επηρεάζουν την λαϊκή πίστη, συμφωνούν οι περισσότερες σύγχρονες αναφορές συναντήσεων με αγγέλους. Πρόκειται δηλαδή για πλάσματα άμορφης ενέργειας. Οι άγγελοι δεν έχουν σταθερή μορφή ή εμφάνιση, αλλά παίρνουν οποιοδήποτε προσωπείο είναι απαραίτητο για να αλληλεπιδράσουν με τους ανθρώπους σε μια δεδομένη κατάσταση. Μπορεί να εμφανιστούν σαν άνθρωποι οποιουδήποτε φύλου, ή είναι ανδρόγυνοι. Μπορεί να είναι ενήλικες ή παιδιά. Μπορεί ακόμη να εμφανιστούν σαν ζώα. Οι άγγελοι μπορούν επίσης να εμφανιστούν σαν ακτινοβόλα όντα (με ή χωρίς φτερά), ή σαν σφαίρες ή στήλες φωτός.
Οι περιγραφές των αγγέλων έχουν αλλάξει μέσα στους αιώνες. Οι παλιότερες ιστορίες της Βίβλου τους αναπαριστούν χωρίς φτερά και μάλλον πολύ γήινους και ανθρωποειδείς. Οι τρείς ξένοι που φιλοξενήθηκαν απο τον Αβραάμ φαίνονταν εντελώς συνηθισμένοι, μέχρι τη στιγμή που, για να του ξεπληρώσουν τη χάρη, έδωσαν στην ηλικιωμένη γυναίκα του το δώρο της γονιμότητας. Ο ανθρωπόμορφος άγγελος που βρέθηκε να κάθεται στον τάφο του Χριστού επίσης δεν είχε φτερά.
Το 560 π.Χ. ο  προφήτης Ιεζεκιήλ είχε την πιο εκπληκτική, σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας, στενη επαφή με όντα, τα οποία σίγουρα δεν ήταν ανθρώπινα. Αυτά τα φτερωτά πλάσματα κατέβηκαν μέσα απο έναν πύρινο ανεμοστρόβιλο και είχαν τέσσερα πρόσωπα ο καθένας (ένα πρόσωπο ανθρώπου, ένα βοδιού, ένα αετού κι ένα λιονταριού). Κινούνταν πάνω σε ρόδες και έκαναν τρομερό θόρυβο. Οι επαφές με αγγέλους αυτού του είδους, ιδιαίτερα με αυτούς που φτάνουν μέσα σε πύρινα, τροχοφόρα σκάφη, έχουν τροφοδοτήσει τις θεωρίες ότι οι άγγελοι είναι εξωγήινοι.
Ίσως αυτές οι επαφές είναι υπεύθυνες για τις ακτινοβόλες ιδιότητες που αναπτύχθηκαν στις αναπαραστάσεις των αγγέλων. Η άλως και τα λαμπερά φώτα άρχισαν να τους συνοδεύουν κατά το τέλος του 4ου αιώνα μ.Χ. Τον 8ο αιώνα, οι θεοί και θεές των αρχαίων Ελλήνων επηρέασαν ξανά την εικόνα τους - ιδιαίτερα οι φτερωτές μορφές, όπως η Νίκη, ο Έρως και ο Ερμής.
Αλλά η ιδέα οτι οι άγγελοι είχαν σάρκα και οστά επέστρεψε την περίοδο της Αναγέννησης. Οι άγγελοι έχασαν μεγάλο μέρος της αιθέριας, διάφανης ιδιότητας τους και έγιναν πιο στέρεοι. Μερικοί έχασαν ακόμη και τα φτερά τους. Τα χερουβείμ μειώθηκαν σε αφράτα μωρά - μια εικόνα που είναι μέχρι σήμερα αρκετά δημοφιλής. Επίσης, οι άγγελοι άρχισαν να παριστάνονται όλο και περισσότερο σαν γυναίκες.



Artist: Tsuyoshi Nagano - Title: Uriel - Card: Phanuel, Archangel of Dogma (Envoy):


Πως οι άγγελοι έρχονται ανάμεσά μας

Υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι με τους οποίους εμφανίζονται οι άγγελοι, όσες και οι καταστάσεις της ζωής. Πάντως, οι πιο συνηθισμένοι τρόποι είναι να κάνουν γνωστή την παρουσία τους μέσω της εσωτερικής φωνής, σε οράματα ή όνειρα, με τη μορφή μυστηριωδών ξένων ανθρώπων, ή σαν σφαίρες και στήλες φωτός. Ο Μπενβενούτο Τσελίνι (1500-1571), ο διάσημος Ιταλός γλύπτης και χρυσοχόος, αναφέρει στη βιογραφία του (η οποία εκδόθηκε το 1728 με τίτλο Απομνημονεύματα), το πως ένας άγγελος του έσωσε τη ζωή στη φυλακή. Ο Τσελίνι, ένας οξύθυμος και ορμητικός άνθρωπος, έμπλεκε συνεχώς σε φασαρίες και καβγάδες. Σε αρκετές περιπτώσεις φυλακίστηκε και σε μια καταδικάστηκε και απαλλάχτηκε απο την κατηγορία του φόνου απο τον πάπα Παύλο τον Γ' (Αλέξανδρος Φαρνέζε, πάπας 1534-1549).
Όμως, το 1535 είχε συλληφθεί και φυλακιστεί στη Ρώμη με την κατηγορία της κλοπής των κοσμημάτων του προηγούμενου πάπα Κλήμη Ζ' (Ιούλιος των Μεδίκων). Ο Τσελίνι φυλακίστηκε τότε ψηλά στους πύργους του κάστρου Σαντ Άντζελο. Έκανε μια τολμηρή προσπάθεια να δραπετεύσει, κατεβαίνοντας τους τοίχους του κάστρου με ένα σχοινί φτιαγμένο από σεντόνια που είχε δέσει μαζί. Συνελήφθη όμως και αυτή τη φορά τον έριξαν στα μπουντρούμια.
Ενόσω βρισκόταν εκεί, βυθίστηκε στην απελπισία και αποφάσισε να αυτοκτονήσει. Την ώρα που ετοιμαζόταν να κρεμαστεί, μια τεράστια αόρατη δύναμη τον πέταξε προς τα πίσω. Την αμέσως επόμενη στιγμή είχε ένα όραμα. Ένας νεαρός εμφανίστηκε μπροστά του και του είπε πόσο σημαντικό είναι να ζείς. Ο Τσελίνι βγήκε απο την φυλακή μετά απο προσωπική παρέμβαση ενός καρδινάλιου που ήταν λάτρης της Τέχνης. Έτσι συνέχισε την δουλειά του κι έγινε ένας απο τους πιο ονομαστούς καλλιτέχνες της Αναγέννησης.
Οι άγγελοι που εμφανίζονται σαν μυστηριώδεις ξένοι μπορεί να είναι αρσενικοί ή θηλυκοί. Πιο συχνά, είναι αρσενικοί - συνήθως νεαροί. Είναι πάντα ζωηροί και καλοντυμένοι, φέρονται ευγενικά και γνωρίζουν σε βάθος το πρόβλημα και τις αιτίες του. Μιλούν, αλλά κάνουν οικονομία στις πολλές κουβέντες και παρεμβαίνουν σωτήρια όταν κάποιος βρίσκεται σε κίνδυνο.


Οι μυστηριώδεις ξένοι

Έτσι, έχουμε πολλές φορές την ξαφνική εμφάνιση αγγέλων με την μορφή ξένων, που παρουσιάζονται όπου τους χρειάζονται και εξαφανίζονται το ίδιο αιφνίδια όταν ολοκληρώσουν την αποστολή τους. Αν και η εμφάνισή τους είναι συνηθισμένη, κανείς δεν γνωρίζει ποιοί είναι και από πού ήρθαν ή πού πηγαίνουν.
Δεν χρειάζεται να βρίσκεται κανείς σε μεγάλη ανάγκη για να εμφανιστεί μπροστά του ένας άγγελος. Η διάσωση απο αγγέλους που στέκονται στην άκρη του δρόμου συμβαίνει τόσο συχνά, ώστε έχει γίνει σχεδόν κλισέ στη αγγελική λαογραφία. Στην περίπτωση αυτή, ο μυστηριώδης ξένος εμφανίζεται απο το πουθενά για να βοηθήσει κάποιον οδηγό που είναι αβοήθητος σε ένα μοναχικό δρόμο μέσα στη νύχτα, ή που έχει τραυματιστεί σε ένα ατύχημα σε ένα απομονωμένο σημείο.

Γιατί τους χρειαζόμαστε

Γιατί τόσοι άνθρωποι βλέπουν αγγέλους ; Σίγουρα, ένας σημαντικός παράγοντας είναι η συλλογική αίσθηση της απουσίας κάθε ελέγχου. Καθημερινά ακούμε άσχημα νέα στην τηλεόραση. Καθημερινά λειτουργούμε υπό το κράτος πίεσης αντιμέτωποι με προβλήματα, τα οποία ούτε κατα διάνοια δεν μπορούμε να επηρεάσουμε : ναρκωτικά, εγκλήματα, άστεγοι, οικονομικά προβλήματα, πολιτική και κοινωνική αστάθεια, πόλεμοι, αρρώστιες, πείνα κι ένα ολοένα περισσότερο τοξικό περιβάλλον. Λαχταράμε ένα χέρι βοηθείας - κάποιο είδος θείας παρέμβασης που, ακόμη κι αν δεν μπορεί να αλλάξει τα πράγματα σε ευρεία κλίμακα, μπορεί να φωτίσει την δική μας προσωπική σφαίρα.
Άλλος ένας σημαντικός παράγοντας που οι άγγελοι είναι τόσο δημοφιλείς σήμερα, είναι το ότι αποτελούν μια άμεση και πολύ ελκυστική μορφή θείας παρέμβασης. Αντίθετα με τον Θεό, που τον έχουμε τοποθετήσει στις εσχατιές του σύμπαντος και που είναι μια αφηρημένη μορφή χωρίς πρόσωπο, οι άγγελοι έχουν πρόσωπο και μάλιστα όμορφο. Είναι αγαπητοί, καλοκάγαθοι, γενναιόδοροι, σοφοί, υπομονετικοί και ικανοί να προκαλέσουν θαύματα - ή τουλάχιστον έτσι τους αντιλαμβανόμαστε. Αν και, σύμφωνα με τις Γραφές, υπάρχει και ο άγγελος της τιμωρίας.
Οι άγγελοι είναι πάντα δίπλα μας. Αυτή η ανθρώπινη πίστη αντανακλά την πιο βασική απο όλες τις αγγελικές ιδιότητες. Οι άγγελοι ποτέ δεν μας εγκαταλείπουν, όσο άσχημα κι αν πάμε. Ακόμη κι αν δεν μας σώζουν πάντα απο την καταστροφή, είναι έτοιμοι, σαν ένας φορέας δύναμης, να μας βοηθήσουν στις δοκιμασίες που περνάμε. Σήμερα υπάρχει μια μεγάλη και συλλογική ανάγκη για πνευματική καθοδήγηση, αλλά για μια καθοδήγηση που να είναι προσωπική και οικεία - μια ανάγκη που δεν καλύπτεται απο την παραδοσιακή θρησκεία. Οι άγγελοι είναι οι προσωπικοί μας σύντροφοι, οι οδηγοί μας, οι προστάτες μας.
Συμβαίνει επίσης αυτή την εποχή να ξανοιγόμαστε ολοένα και περισσότερο στις παραφυσικές εμπειρίες. Το ενδιαφέρον του κόσμου για το παραφυσικό και τα πνευματικά πράγματα έχει περάσει κατά το παρελθόν απο διάφορους κύκλους. Το τωρινό ενδιαφέρον είναι μέρος του κινήματος αναθεώρησης των ανθρώπινων αξιών, που απέκτησε ορμή κατά την δεκαετία του 60. Αυτό το άνοιγμα είναι μέρος μιας συλλογικής επέκτασης και εξύψωσης της ανθρώπινης συνείδησης, μέρος μιας παραδειγματικής στροφής που μας δίνει μεγαλύτερη επίγνωση αυτών που τώρα ονομάζονται "μη συνηθισμένες πραγματικότητες". Οι άγγελοι βοηθούν σε αυτή την επέκταση της συνείδησης, φέρνοντάς μας σε επαφή με υψηλότερες ενέργειες.


Κατανοώντας τους αγγέλους

Μια συνάντηση με έναν άγγελο δεν μας ωφελεί, παρά μόνο αν μπορούμε να την ερμηνεύσουμε και να την αφομοιώσουμε - να την δεχτούμε δηλαδή σαν αληθινή εμπειρία. Αν έχουμε αμφιβολίες για τους αγγέλους και ένας απ' αυτούς εμφανιστεί μπροστά μας για να μας σώσει απο μιά καταστροφή, δεν κερδίζουμε τίποτε περισσότερο απο την ίδια τη διάσωση. Επομένως δεν προχωρούμε εξελικτικά αν αυτό το συμβάν δεν καταφέρει να αλλάξει την πίστη μας για τους αγγέλους, και κατ' επέκταση τη γνώμη μας για τον ίδιο μας τον εαυτό, την φυχή και την σχέση μας με το Θεό.
Δυστυχώς, όσο κι αν φαίνεται παράδοξο, στην προσπάθειά του να αναπτύξει κάποιος γέφυρα επικοινωνίας με τις αγγελικές τάξεις, δεν μπορεί να υπολογίζει στην υποστήριξη της Εκκλησίας. Οι απόψεις του εκκλησιαστικού κόσμου πάνω στο θέμα αυτό ποικίλλουν σημαντικά. Πολλοί ιερείς απορρίπτουν τους αγγέλους, λέγοντας ότι είναι λογοτεχνικές μεταφορές. Ούτε πάλι μπορούμε να στραφούμε για βοήθεια στην επιστήμη. Οι άγγελοι σίγουρα δεν εμπίπτουν μέσα στην υλοκρατική αντίληψη για τον κόσμο.
Εξαρτάται λοιπόν απο το κάθε άτομο χωριστά να συμβιβαστεί με την ιδέα των αγγέλων. Το πιο σημαντικό είναι η αποδοχή. Αν έχετε μια εμπειρία που μπορεί να εξηγηθεί μόνο μέσω της αγγελικής παρέμβασης, τότε δεχτείτε ότι αυτό συνέβη. Μην αρνηθείτε την εμπειρία και μην προσπαθήσετε να την εξηγήσετε με την λογική.
Οι άγγελοι μας βοηθούν είτε με άμεσες πράξεις είτε δίνοντάς μας πολύτιμες πληροφορίες, έμπνευση και επιβεβαίωση της αξίας μας. Βοηθούν να ανοιχτούν πύλες στη ζωή μας, ή πύλες προς άλλες πραγματικότητες - ή και τα δύο. Μας ενώνουν με τα υψηλότερα και βαθύτερα μέρη του εαυτού μας, μας φέρνουν πιο κοντά τον ένα με τον άλλο, σε συμφωνία με όλα τα πράγματα και με τον Θεό.
Όταν κάποιος πιστεύει στους αγγέλους ή τους σκέφτεται, ιδιαίτερα όταν έχει κάποια προηγούμενη εμπειρία, τότε ενθαρρύνει περισσότερες εμπειρίες του ίδιου είδους. Όπως το θέτει ο φιλόσοφος Μάικλ Γκρόσο, η αγγελική εμπειρία είναι "ο παράγοντας καθρέπτης του ψυχικού σύμπαντος". Το ψυχικό σύμπαν αντανακλά πίσω σε μας αυτό που πιστεύουμε και μετά έχουμε την εμπειρία αυτού που πιστεύουμε. Όσο δυνατότερη είναι η πίστη μας, τόσες περισσότερες εμπειρίες έχουμε.
Δεν χρειάζεται πάντως να περιμένουμε να έρθει η αγγελική παρουσία στη ζωή μας μέσω κοσμικών περιστάσεων. Ο καθένας έχει τα χαρίσματα που είναι απαραίτητα για να επικοινωνεί με τους αγγέλους - μέσω οραμάτων, διόρασης, ή μέσω της διαισθητικής φωνής. Έτσι, μπορούμε να ζητήσουμε τη βοήθεια των αγγέλων με πολλούς τρόπους. Μερικές φορές ζητάμε τη βοήθεια τους ασυνείδητα, δηλαδή μέσω του ανώτερου εαυτού. Μπορούμε επίσης να έχουμε μια συνάντηση με αγγέλους μέσω μιας άμεσης πρόσκλησης, ιδιαίτερα μέσω της προσευχής, του διαλογισμού και του οραματισμού. Και ενώ μπορούμε να ρωτήσουμε για τον εαυτό μας, μπορούμε να πετύχουμε πολύ περισσότερα αν ζητήσουμε απο τους αγγέλους να βοηθήσουν κάποιον άλλο πέρα απο εμάς. Αν έχετε τη συνήθεια να προσεύχεστε ή να διαλογίζεστε, προσπαθήστε να φέρετε τους αγγέλους στην καθημερινή σας επίγνωση. Συλλογιστείτε τη δύναμή τους, καθώς και το ότι μπορείτε να φέρετε αυτή τη δύναμη στην καθημερινή ζωή για καλό σκοπό. Να προσδοκάτε θαύματα. Αληθινά συμβαίνουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου